Ať už pro vás má váš automobil určitou sentimentální hodnotu či nikoliv, během jeho prodeje vás bude zajímat především jeho prodejní cena. Jak ovšem zjistit, jakou má právě váš vůz reálnou hodnotu? Možností je hned několik.
Pokud se rozhodnete svůj automobil prodat, je vždy dobré mít alespoň určitou představu o tom, jaká je jeho reálná prodejní hodnota. Pokud nastavíte cenu příliš vysoko, neštěkne po vaší nabídce ani pes. Pokud naopak nabídnete vůz až příliš levně, bude vaše nabídka vypadat podezřele a ve finále proděláte kalhoty. Reálná prodejní hodnota vozu je tedy jiný údaj než vaše představa o jeho ideální ceně.
Možností, jak zjistit správnou cenu vozu, jde hned několik, pro běžného prodejce se však na začátku nabízejí především dvě nejjednodušší. Tou první je internet. Žijeme v moderní době, kdy si můžeme nechat vůz nacenit z pohodlí domova.
Zjistěte cenu na pár kliknutí
První cestou je zajít na některé internetový portál na prodej ojetých vozů, do filtru si zadat přesné parametry definující váš vůz, a následně si nechat vygenerovat jiné nabídky. Tím získáte představu o tom, za kolik prodávají stejný vůz ostatní soukromníci, ale i autobazary.
Dobré je v tomto případě vždy průměrovat, vyberte si tedy ty inzeráty, které nabízejí vašemu vozu co možná nejpodobnější kusy, seřazené dle ceny od nejnižší, ideální vzorek je pět vozidel, a následně si zprůměrujte částky, za které jsou jednotlivé modely nabízeny. Právě tyto vozy mají obvykle nejlepší předpoklad pro rychlý prodej. Bohužel zde určitě neplatí, že se má cena odvíjet od inzerátů, kde jsou vozy nabízeny za nejvyšší částky. V takovém případě by totiž mohl váš vůz trčet v nabídce i dlouhé měsíce a všichni by jej kvůli ceně jen přehlíželi.
Některé internetové bazary dnes navíc nabízejí službu, kdy vám váš vůz samy nacení. Tyto služby bývají zdarma a jedná se o další z možností, jak se dozvědět cenu vašeho vozu. Pokud však nevěříte světu jedniček a nul a raději vše řešíte osobně z očí do očí, pak byste měli skočit do auta, a zajet do některého z prověřených autocenter, kde se zabývají prodejem a výkupem vozidel.
Ještě než se rozjedete, si ovšem rozmyslete, kam přesně se vydáte. Rozhodně se vyhněte pofidérním autobazarům a obchodníkům, kteří znají triky, jak klienta vždy trochu „natáhnout“.
Bohužel tato rada se často vztahuje i na velké společnosti, které prodávají vozy ve velkém a péče o zákazníky je pro ně bohužel často až na posledním místě. Jejich nabídky nejsou často relevantní, a na konci celého procesu je nabídnutá cena jiná, než která byla slibována na začátku.
Ideální variantou je tedy hledat středně velká profesionální autocentra, s dobrým hodnocením a férovým přístupem. Zde najdete kombinaci poctivé zákaznické péče a profesionality, díky kterým budete mít jistotu, že vám za váš vůz byla nabídnuta adekvátní částka. Na prodej vozu však nikdy nespěchejte, mějte určité cenové rozpětí, ve kterém byste se chtěli pohybovat, a prodávejte jen takovým zájemcům, ze kterých hned na první pohled nekoukají problémy.